Marlena Larissa Mayer
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
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Akademische Ausbildung
seit 12/2019
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Wissenschaftliche Mitarbeiterin im Arbeitsbereich Entwicklungspsychologie, Universität Hamburg
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11/2019 | M.Sc. in Human Cognitive Neuropsychology mit der Arbeit „Investigating the Impact of Bilingualism on Social Communicative Skills in Children with and without Autism Spectrum Disorder“ |
2018-2019 |
Studium Human Cognitive Neuropsychology (M.Sc.) an der University of Edinburgh (UK)
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07/2017 | BA Hons in Linguistics mit der Arbeit „Trends in Auditory-Visual Synesthesia: An Investigation into the Synesthetic Perceptions of Non-Synesthetes“ |
2014-2017
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Studium Linguistics (BA Hons) an der Lancaster University (UK) |
Forschungsschwerpunkte
Wie und wann lernen Babys, was Objekte ausmachen? Werden dabei verschiedene Objekteigenschaften in Betracht gezogen? Verstehen sie zugrundeliegende physikalische Gegebenheiten? Wie werden verschiedene Objekte in Kategorien eingeteilt? Und inwiefern kann uns die Pupillometrie Aufschluss darüber geben, wie Babys Objekte verarbeiten? Dies sind einige der Fragen, die ich in meinem Promotionsprojekt anhand einer Reihe von Studien zu Objektkonzepten im ersten Lebensjahr erforsche. Dazu nutzen wir Eye Tracking Methoden, insbesondere die Pupillendilation, um zu verstehen was im Gehirn der Babies so vorgeht, bevor sie es uns selbst erzählen können.
Kongressbeiträge
09/2023 |
EPSY Berlin, Vortrag (Co-Organisatorin): The Violation-of-Expectation Paradigm Revisited: Considerations for Pupillometric Approaches in the Context of Early Object Representation Poster: Absence makes the pupil grow larger: Infants‘ perceptions of missing objects in occlusion events |
08/2023 | LCICD Lancaster, Poster: Same Difference or Actual Difference? Object Permanence and Identity in 10- and 14-Month-Old Infants |
06/2023 | JPS (Jean Piaget Society) Madrid, Poster: Pupillometric Contributions to Deciphering Early Object Concepts: Object Permanence and Identity |
08/2022 | LCICD Lancaster, Poster: Out of sight, (not) out of mind: New pupillometric evidence on object permanence in a sample of 10- and 12-month-old infants |
07/2022 | ICIS Ottawa, Poster: Object permanence revisited: A pupillometric approach to object representation inInfancy |
Publikationen
2025
Mayer,M. & Liszkowski, U. (2023). Out of sight, not out of mind: New pupillometric evidence on object permanence in a sample of 10- and 12-month-old German infants. Journal of Experimental Child Psychology. 2025 Jan, 249: 106060 https://doi.org/10.1016/j.jecp.2024.106060
2023
Sirois, S., Brisson, J., Blaser, E., Calignano, G., Donenfeld, J., Hepach, R., Hochmann, J.-R., Kaldy, Z., Liszkowski, U., Mayer, M., Ross-Sheehy, S., Russo, S., & Valenza, E. (2023). The pupil collaboration: A multi-lab, multi-method analysis of goal attribution in infants. Infant Behavior and Development, 73, 101890. https://doi.org/10.1016/j.infbeh.2023.101890