Kim Sobania
Ph.D.Student
Clinical Psychology and Psychotherapy with focus on Clinical Neuroscience
Address
Office
Office hours
- by appointment only
Contact
Academic CV
Since 09/2022 | PhD student, Department of Clinical Psychology and Psychotherapy with research focus on Clinical Neuroscience, University of Hamburg |
Master Thesis | Reactivating a Modified Autobiographical Memory During Sleep: Effects on EEG Oscillatory Activity |
10/2019 – 08/2022 | M. Sc. Psychology, University of Hamburg |
Bachelor Thesis | The Relationship Between Nightmares, Sleep Quality, and Psychotic Experiences in Young Adults |
10/2015 – 09/2019 | B.Sc. Psychology, University of Hamburg |
Research focus
Neural Processes of Emotional Learning in Obsessive-Compulsive Disorder
Scientific Work and Internships
Since 09/2022 | PhD student, Department of Clinical Psychology and Psychotherapy with research focus on Clinical Neuroscience, University of Hamburg |
04/2021 – 10/2021 | Research Internship, research group Sleep & Mental Health, Clinic for Psychiatry and Psychotherapy, University Medical Center Schleswig-Holstein Campus Lübeck |
04/2020 – 08/2021 | Research Assistant, Clinical Psychology and Psychotherapy, University of Hamburg |
10/2019 – 03/2020 | Research Internship, Clinical Psychology and Psychotherapy, University of Hamburg |
07/2017 – 12/2017 09/2018 – 10/2019 |
Research Assistant, AG Förderpädagogik, University of Siegen in cooperation with the research group Prevention at the University Medical Center Hamburg-Eppendorf |
01/2018 – 06/2018 |
Research Internship, research group Psychology of Sleep, Center for Health and Medical Psychology, Örebro University |
08/2017 – 12/2017 | Research Internship, research group Neuroplasticity, Department of Psychiatry and Psychotherapy, University Medical Center Hamburg-Eppendorf |
Publications
Kausche, F. M., Carsten, H. P., Sobania, K. M., & Riesel, A. (2024, August 2). Fear and Safety Learning in Anxiety Spectrum Disorders: An Updated Meta-Analysis. https://doi.org/10.31234/osf.io/qb5dh
Metzner, F., Sobania, K., Vasileva, M., Wichmann, M., Lempertz, D., & Pawils, S. (2020). Die Posttraumatische Belastungsstörung (PTBS) bei Kindern im Vorschulalter: Ein Überblick zu Diagnostik, Prävalenz und Versorgungssituation in Deutschland. Zeitschrift für Psychiatrie, Psychologie und Psychotherapie, 68(2), 16–32. https://doi.org/10.1024/1661-4747/a000401
Lok-Yan Wichmann, M., Sobania, K., & Metzner, F. (2020). Wie bewältigen Schüler schulische Transitionen und was beeinflusst die Übergangserfahrung? Ein Forschungsüberblick. In D. May & F. Metzner (Hrsg.), Schulische Übergänge erfolgreich gestalten – Planung und Begleitung von Übergängen in die und aus der Sekundarstufe I. PERSEN Verlag.
Metzer, F., Sobania, K., & Lok-Yan Wichmann, M. (2020). Schüler mit Unterstützungsbedarf bei schulischen Transitionen durch Programme erfolgreich begleiten – ein Blick in die Forschung. In D. May & F. Metzner (Hrsg.), Schulische Übergänge erfolgreich gestalten – Planung und Begleitung von Übergängen in die und aus der Sekundarstufe I. PERSEN Verlag.